
 
 

1 
 

Threat Brief #:  TBB003 
Date: 26/03/2026 
Title:  Bulgarian news outlet Glasove repackages content from sanctioned Russian outlets 

 

Summary  
Bulgarian news outlet Glasove frequently cited European Union (EU)-sanctioned Russian media 
outlets while covering the war in Ukraine and Russia-West relations. Between 2024-2026, the 
DFRLab identified 1,054 unique URLs in which Glasove republished, repackaged, or allowed 
user content from sanctioned outlets. Among the top mentioned sanctioned sources were Ria 
Novosti and Izvestia. In total, these articles garnered at least 4.2 million views.  
 

Target of operation  Bulgaria 

Platforms  • Primary: Website 
• Secondary: Facebook 

Timeframe of activity  Glasove.com was registered in 2010. This analysis covers 
its activity between 2024-2026. 

Language(s) of operation:   • Primary:  Bulgarian 

 

 

Detailed explanation of activity  

 
Glasove has been under continuous scrutiny from local counter-disinformation research 
organizations for its amplification of pro-Russian narratives into the Bulgarian information 
space. Between 2024 to March 6, 2026, the DFRLab detected 1,082 refences to sanctioned 
Russia outlets on the Glasove website.  
 
The analysis was based on two crawler datasets that accessed Glasove content from 2024 to 
early 2026. Matches were identified where article text, titles, or bylines referenced EU-
sanctioned Russian media outlets. The initial dataset returned 1,082 unique URLs from four 
categories on the Glasove website. Glasove routinely cross-posted the same article across 
multiple website sections. This practice multiplied reader exposure to content sourced from 

https://glasove.com/
https://hssfoundation.org/wp-content/uploads/2020/02/REPORT_PART1_ENG.pdf


 
 

2 
 

sanctioned outlets. Of these results, 720 articles referenced sanctioned content in the main 
article text. In total, these articles garnered 4.2 million views. The viewership of each article was 
captured from the webpage data as Glasove articles include the number of times the article 
was read. The most read article with up to 79,000 views titled, “Von der Leyen: Europeans are 
paying an unbearable price for abandoning Russian energy resources” was sourced from 
sanctioned Izvestia.  
 
For the purposes of source counting, thematic clustering, and content analysis, matches were 
deduplicated by article title. This review yielded 583 unique articles. Of this content, 382 
matches appeared in article bodies or bylines, while 201 were comment-only matches. User 
comments that included links to sanctioned Russian outlets also exposed readers to illegal 
content from EU-sanctioned Russian outlets. Since Glasove does not appear to moderate such 
links, references in the comments section were included in the analysis. Detailed methodology 
and limitations were described below. 
 
Among the most frequently cited outlets, RIA Novosti led with 254 mentions in article bodies 
and 65 in comment sections, followed by Izvestia with 125 article mentions and 4 in comments. 
Ria Novosti and Izvestia were predominantly mentioned directly in articles. Other sanctioned 
outlets—Lenta.ru, Tsargrad, EADaily, Ukraina.ru— appeared mostly on the website’s comments 
sections.  

 

 
 
Glasove repackaged articles from sanctioned outlets to amplify Kremlin talking points. For 
these articles, the website relied on a single sanctioned source. On 19 January 2025, Glasove 
published an article titled "Video Shows Atrocities by Ukrainian Troops Against Elderly Civilians 
in Kursk." Citing RIA Novosti, the outlet repeated Russian allegations that "Ukrainian Nazis 

https://glasove.com/politika/fon-der-layen-evropeytsite-plashtat-neposilna-tsena-zaradi-otkaza-ot-ruskite-energiyni-resursi
https://www.glasove.com/novini/video-pokazva-zverstvata-na-ukrainskite-voyski-sreshtu-tsivilni-stari-hora-v-kursk


 
 

3 
 

tortured elderly people who did not have time to evacuate the village; their hands were tied and 
they were put in a basement." In another example, on 23 July 2025, Glasove directly republished 
an article from Ria.ru that claimed EU sanctions on Russian fertilizers would threaten the 
collapse of Europe's agricultural sector. 

Glasove also published lengthy reports on interviews from Russian officials, including Vladimir 
Putin and Sergey Lavrov. These articles relied exclusively on sanctioned outlets such as 
Lenta.ru, Izvestia, and RIA Novosti. The DFRLab found 108 instances when more than one 
sanctioned Russian media outlet was cited in a single article. RIA Novosti and Izvestia appeared 
together as the most common pairing, based on the analysis.  

This pattern of behavior is significant. Even in ostensibly neutral news reporting, Glasove 
routinely cited sanctioned outlets, thereby amplifying and legitimizing them in defiance of 
existing EU sanctions. Glasove may also bear liability for user-generated content in its 
comments sections. By failing to moderate such comments, Glasove allowed its platform to 
facilitate the amplification of sanctioned media. 

Beyond EU-sanctioned outlets, Glasove most heavily cited TASS, the Russian state news 
agency. The DFRLab identified 327 backlinks and 2,681 article mentions in this outlet. TASS was 
not subject to EU media sanctions, though its director Sergey Mikhailov was. TASS, however, 
was sanctioned by Ukraine and Canada.  
 
Content sourced from EU-sanctioned Russian outlets was regularly amplified on Glasove's 
Facebook page. Using Junkipedia, the DFRLab identified 201 Facebook posts that shared 
sanctioned content from the website. Glasove did not post direct article links on its Facebook 
page. Instead, it shared screenshots with an introductory post text that matched the article 
introduction. It posted the full article URL in the comments. These 201 posts collectively 
garnered 48,087 likes, 3,463 shares, and 8,220 comments between 2024-March 2026. 
 
The Glasove.com domain was registered in 2010 and was hosted behind Cloudflare. It used 
Google Tags (g-w7bwk04cj0) for site analytics and a Google AdSense publisher ID (pub-
3861755417615066) for monetization. On Facebook, the outlet operated a Facebook page 
“Glasove” with 58,000 followers as of March 8, 2026.  
 
 

Attribution  
Glasove is owned and operated by ГЛАСОВЕ.КОМ ЕООД, registered in Sofia, Bulgaria (EIK 
201513755). The company is a single-member limited liability entity (EOOD), and its sole owner 
and manager is journalist Yavor Dachkov.  

 

Confidence Level  

 100% confirmed  90%+ probable  80%+ likely 

https://www.glasove.com/index.php/komentari/sanktsiite-na-es-sreshtu-ruskite-torove-zaplashvat-da-srinat-agrosektora-v-evropa
https://search.dnslytics.com/domain/glasove.com
https://search.dnslytics.com/domain/glasove.com
https://www.facebook.com/glasovecom


 
 

4 
 

 

Known links to previous incidents or threat actors:   

N/A 

 

Narratives  

In the collective article dataset, the most common keywords were Russia (205), Ukraine (160), 
Putin (121), President (117). Dominant themes were the war in Ukraine, Russia–West relations 
(including peace talks and EU policy), and statements by Russian leaders. Keywords, based on 
crawled text snippets, were analyzed using Claude to assist in data exploration. 

Social media analytics:   

According to Similar Web, Glasove.com was ranked 106 in Bulgaria with 3.6 million monthly 
visitors in January 2026. In February 2026, a separate Similar Web query yielded 3.5 million total 
visits for the website.  

On Facebook, Glasove has 64,000 followers as of March 24, 2026. 

 
 

  1 — One platform, no breakout  
  2 — One platform with breakout or many platforms, no breakout  
  3 — Multiple platforms, multiple breakouts  
  4 — Cross-medium breakout (e.g., social → traditional media)  
  5 — Celebrity or high-follower amplification  
  6 — Policy response, offline mobilization, or call for violence  

Breakout Scale adapted from Ben Nimmo, “The Breakout Scale,” Brookings Institution (2020)  

 

 

Methodology + Evidence 
Given numerous independent reports of Glasove's pro-Russian ideological affiliation, the 
DFRLab initially expected BuzzSumo to reveal systematic backlinking to sanctioned outlets. 
When such results proved limited, however, the DFRLab tested an alternative approach. 
Researchers constructed Google search queries to determine whether sanctioned outlets were 
cited as sources on Glasove, for example: site:glasove.com ("РИА Новости" OR "РИА-Новости" 
OR "Риа Новости" OR "RIA Novosti" OR "ria.ru"). Applied across 15 sanctioned outlets, this 
returned 377 results. 

As the Google results were limited to indexed content, the DFRLab extended the methodology 
to directly crawl Glasove articles published between January 2024 and 6 March 2025 across 

Breakout Scale Category  

https://pro.similarweb.com/#/digitalsuite/websiteanalysis/overview/website-performance/*/999/1m?webSource=Total&key=glasove.com
https://www.facebook.com/glasovecom
https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2020/09/Nimmo_influence_operations_PDF.pdf


 
 

5 
 

four site categories — In Focus, Politics, News, and Economy — scanning for mentions of the 
same sanctioned 15 outlets. These outlets were: Ria Novosti, Izvestia, Lenta.ru, Tsargrad, 
Ukraina.ru, RT, Sputnik, EADAily, Rg.ru (Rossiskaya Gazeta), SouthFront, Strategic Culture 
Foundation, Katehon, Zvezda, News Front, New Eastern Outlook. Each mention was validated 
against false positives (e.g., "Sputnik" as a vaccine reference, "Zvezda" as a common Bulgarian 
noun) and tagged by location: title, byline, or body text (counted as article-level citations) or 
comments section. This search yielded 1,082 unique URLs that mentioned sanctioned outlets 
across the research period. 

This approach had limitations. Not all site categories were crawled. The keywords list was not 
exhaustive, as citing conventions on the site were inconsistent (e.g., "Ria Novosti," ",,Ria 
Novosti," RIA "Novosti"). The data was a sample and did not represent a comprehensive analysis 
of the entire website. 

Thematic analysis was also limited to article-level mentions, excluding comments. The crawler 
collected each article's introductory paragraph and the paragraph surrounding each Russian 
media mention. These snippets were then analyzed using a Claude-assisted data explorer to 
identify top keywords and thematic clusters. 

Junkipedia was also used to identify shared articles on Glasove’s Facebook page. 

 

TTPs 

T0137.001: Generate Ad Revenue: The website Glasove.com runs monetization via Google 
AdSense program. 

T0003: Leverage Existing Narratives: Website amplifies Ukraine and Russia related content from 
sanctioned outlets, thus injecting Bulgarian information space on these themes with Kremlin 
talking points and narratives.  

T0101: Create Localized Content: Glasove translates and repackages sanctioned content in 
Bulgaria language. 

T0119.002: Post across Platform: Glasove promotes identical content across website and 
Facebook assets. 

 

Summary of violative behavior  
 

 DSA 
 Platform policies 

 
 National policies 
 Sanctions 

 

Likely violates:  

https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0137.001.md
https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0003.md
https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0101.md
https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0119.002.md


 
 

6 
 

 

Possible intent   

Glasove's owner, Yavor Dachkov, runs a podcast on YouTube in which he repeats pro-Russian 
narratives on Ukraine and broader geopolitical issues. This activity suggests Glasove's intent 
may be ideological: to inject the Bulgarian information space with repackaged content from 
sanctioned outlets that are otherwise inaccessible to Bulgarian audiences. 

 

Realized consequences   

Over the years Glasove readers have been exposed to content from EU-sanctioned Russia 
media.   

 

Potential impacts  

The systematic and regular use of sanctioned Russian media as source material normalized 
these outlets among Glasove's readership. It exposed Bulgarians to content that EU sanction 
measures were designed to restrict. By cross-posting website content to its Facebook page, 
Glasove extended this exposure to social media audiences. 

 

Recommended actions   
• Bulgaria’s Prosecutor’s Office, which is responsible for investigating EU sanctions 

breaches, should review Glasove’s content originating from EU sanctioned Russian 
outlets and consider its removal.  

• Google should review Glasove's adherence to its publisher policies. 
• Meta should review posts shared on Glasove’s Facebook page that originate from 

sanctioned outlets and consider their removal under Article 34 and 35 of Digital Service 
Act. 

• Bulgaria's DSA coordinator should review Glasove's Facebook page to examine Meta’s 
compliance with Article 34 and 35 of DSA. 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 

7 
 

 

Additional evidence 

 
Sample screenshots illustrating how Glasove cites sanctioned Russian media either within the 
article body ("according to," "reports RIA," etc.), in the byline, or at the end of the text, in all cases 
without hyperlinking to the primary source.  

(Sources and titles: “Video shows atrocities by Ukrainian troops against elderly civilians in Kursk,” 
left/archive; “Son of a British politician, a pedophile from the US, LGBT activists, mafia from Colombia. 
Russian hackers exposed over 3 thousand foreigners fighting for Ukraine,” center/archive; “Lavrov: Ukraine 
has the right to exist only if it respects the choice of the people in Novorossiya, Donbass and Crimea,” 
right/archive.) 

https://www.glasove.com/novini/video-pokazva-zverstvata-na-ukrainskite-voyski-sreshtu-tsivilni-stari-hora-v-kursk
https://archive.is/QNAHV
https://glasove.com/novini/sin-na-britanski-politik-pedofil-ot-sasht-lgbt-aktivisti-mafioti-ot-kolumbiya-ruski-hakeri-osvetliha-nad-3-hilyadi-chuzhdentsi-voyuvashti-za-ukrayna
https://archive.is/jga40
https://glasove.com/novini/lavrov-ukrayna-ima-pravo-da-sashtestvuva-samo-ako-se-saobrazi-s-izbora-na-horata-v-novorusiya-donbas-i-krim
https://archive.is/vkUll


 
 

8 
 

 
Examples of posts from Glasove’s Facebook page that are sourced from EU-sanctioned Russia 
media outlets. (Source: Facebook, top left, top right, bottom left, bottom right) 

https://www.facebook.com/glasovecom/posts/pfbid02qGM9Jra1gefNnCUAdz6gVSHEPDDQAMKRFDMtBLo4HkmHANaNSYXy9aDQKpT5WzqRl
https://www.facebook.com/glasovecom/posts/pfbid02xE6dY7posKU8uS2ZT4uHXopeqRmrtMU64Pychgqe1VREVmJ8CMmYiZNm7AwjVaQ2l
https://www.facebook.com/glasovecom/posts/pfbid0jtt724xwQTjj7eDaxwp579osqg1WvzV8cZL6QmFPdWKBgXi9HrUatCConRL1ir7wl
https://www.facebook.com/glasovecom/posts/pfbid02hYb1F9o9D65bLHsCsUhGwQmwvpFQLeJAqYNzAq9XSXQM3oyNyKozEtiYqvxbpNm3l

	Summary

