
 
 

1 
 

Threat Brief #:  TBR001 
Date: 17/03/2026 
Title:  Information laundering from sanctioned Russian entities via News Time Romania 

 

Summary  
Through Telegram and TikTok accounts, News Time Romania (NTR) persistently amplifies 
content originating from EU-sanctioned actors and Russian state-aligned military reporting 
channels. It demonstrates structural integration with a Russian-aligned ecosystem. 
Quantitative analysis of 788 TikTok posts shows that 54.8 percent of all published content 
originates from sanctioned or Russian state-aligned actors in an operation that appears to be 
information laundering through intermediary redistribution. 

Target of operation  Romania 

Platforms  • Primary: Telegram 
• Secondary: TikTok 
• Tertiary: External media websites 

Timeframe of activity  Observed across January 2023–February 2026 

Language(s) of operation:   • Primary:  Romanian 
• Secondary: English (via direct source links) 

 

 

Detailed explanation of activity  

 
News Time Romania (NTR) is a Romanian-language Telegram and TikTok channel that positions 
itself as an alternative news outlet focused on geopolitics, military developments, sovereignty, 
and culture-war themes.  

Rather than producing original reporting, the channel aggregates, translates, and redistributes 
content from a mixture of domestic nationalist outlets, such as ActiveNews.ro, and foreign 
sources, such as MultipolarPress and Arktos. The outputs place particular emphasis on military 
reporting related to the war in Ukraine, NATO, the European Union (EU), as well as shifting global 
power dynamics.  

https://t.me/NewsTimeRomania
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3


 
 

2 
 

A substantial portion of its content is directly translated, or adapted, from Russian state-aligned 
or sanctioned actors. That includes SouthFront, RT, Rybar, and sanctioned individual Alexander 
Dugin. The content is then localized for a Romanian-speaking audience. 

Amplification of sanctioned media and individuals 

News Time Romania functions as a Romanian-language aggregation and amplification node 
embedded within a broader transnational ecosystem of Russian-aligned and alternative media 
networks. Telegram serves as a sourcing and redistribution hub from the outlet, and TikTok acts 
as an amplification channel. 

 

Top 10 translated and cited sources of the News Time Romania TikTok account (Source: DFRLab) 

An analysis of 788 TikTok accounts, conducted using Exolyt, found approximately 54.8 percent 
of all sourced content originated from sanctioned or Russian-aligned actors. References in the 
Telegram channel to sanctioned or Russian-aligned sources exceeded 9,230 instances between 
January 2023–February 2026. 

New Times Romania's most heavily cited foreign source is SouthFront, a Russian-linked outlet 
that is sanctioned by the EU and United States. The EU suspended its broadcasting license and 
froze its assets after accusing it of spreading Kremlin-aligned disinformation that targeted 
European audiences. The US sanctioned it in 2021 for election interference and acting on behalf 
of the Federal Security Service of Russia (FSB).  

On TikTok, 270 of News Time Romania's 788 total posts (34.3 percent) consist of SouthFront 
articles translated into Romanian with direct links to Southfront.press. On Telegram, references 
to SouthFront exceeded 2,766 instances.  

SouthFront is overall the fourth most referenced source, after Romania’s an ActiveNews, 
R3media. These outlets are part of Romania’s nationalist-sovereignty oriented media 
ecosystem, a segment of the alternative media landscape that promotes sovereignty narratives, 
skepticism toward the EU and NATO, and conservative cultural and religious identity. Within this 
space, some outlets, including ActiveNews and R3media, have amplified  narratives aligned 
with pro-Kremlin information ecosystems. 

Rybar, a Russian military-aailiated war reporting Telegram channel, has been translated and 
published approximately 1,195 times on News Time Romania’s Telegram channel and 31 times 

https://data.europa.eu/apps/eusanctionstracker/subjects/172903
https://home.treasury.gov/news/press-releases/jy0126
https://t.me/NewsTimeRomania/66103
https://t.me/NewsTimeRomania/63755
https://context.ro/serial/reteaua-minciunilor/
https://context.ro/reteaua-minciunilor-influencerii-de-pe-facebook-care-ventileaza-conspiratii-dezinformari-si-propaganda-pro-kremlin/
https://context.ro/reteaua-minciunilor-influencerii-de-pe-facebook-care-ventileaza-conspiratii-dezinformari-si-propaganda-pro-kremlin/
https://context.ro/parlamentul-pe-tiktok-cine-pune-umarul-la-campanii-de-discreditare-a-presei-si-imprastie-dezinformare-ruseasca-7/


 
 

3 
 

on TikTok accounts within the Romania-focused network. Its founder, Mikhail Zvinchuk, is a 
former employee of the press service of the Russian Ministry of Defense. Rybar has been 
sanctioned under UK law, while his founder, Mikhail Zvinchuk, has been designated by the EU.   

RT was featured or translated in 380 News Time Romania Telegram posts despite the EU 
sanctioning of Russian state media’s EU outlets for information manipulation against EU 
member states. 

On TikTok, ideological content within the Romania-focused network was supplied through 
outlets which publish Alexander Dugin, a Russian ultranationalist philosopher who was subject 
to EU, UK and US sanctions. News Time Romania translated and republished 92 posts of 
Multipolar Press, a Substack-based operation that published multiple pieces of content 
authored by Dugin under his byline. That included interviews with Dugin on Sputnik TV. 
Multipolar Press functions as an English-language republishing and translation channel for 
Dugin’s Russian-aailiated content. Arktos Journal, which presented itself as the “world's largest 
distributor of far-right literature” and a leading publisher of Dugin’s ideas, was another 
frequently cited and translated source by News Time Romania. 

Integration with the Russian-aligned informational ecosystem 

Beyond sanctioned media and individuals, NTR demonstrated broader integration with a 
transnational network of Russian-aligned Telegram channels, X accounts, and websites. 
Telegram and TikTok data, analyzed by the DFRLab, revealed that News Time Romania functions 
as a downstream redistribution node for military, geopolitical, and narrative amplification 
channels. 

DiscloseTV, a Germany-based outlet that presented itself as a news aggregator while 
systematically amplifying pro-Kremlin narratives, contributed approximately 2,496 citations 
(website and Telegram channel) within the Romania-focused network. MyLordBebo, an English-
language Telegram and social media account linked to the Russian disinformation operation 
Storm-1516 and which functioned as a narrative amplification node, accounted for 787 
citations. InfoDefense, a network of coordinated multilingual Telegram channels identified by 
DFRLab as part of a pro-Kremlin disinformation distribution system, accounted for 762 
citations. 

Top 10 Telegram Channels most cited by News Time Romania on Telegram (Source: DFRLab) 

https://www.opensanctions.org/entities/Q119234000/
https://www.opensanctions.org/entities/Q119234000/
https://www.gov.uk/government/publications/new-uk-action-against-foreign-information-warfare/new-uk-action-against-foreign-information-warfare#:~:text=The%20UK%20has%20designated%20RYBAR,co%2Downer%20and%20General%20Director.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02014D0145-20250316
https://t.me/NewsTimeRomania/65133
https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2022/03/02/eu-imposes-sanctions-on-state-owned-outlets-rtrussia-today-and-sputnik-s-broadcasting-in-the-eu/
https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2022/10/06/latest-package-of-sanctions-in-view-of-russia-s-escalating-aggression-against-ukraine-eu-adopts-restrictive-measures-against-an-additional-30-individuals-and-7-entities/
https://www.gov.uk/government/publications/new-uk-action-against-foreign-information-warfare/new-uk-action-against-foreign-information-warfare
https://sanctionssearch.ofac.treas.gov/Details.aspx?id=17760
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/photo/7608171537526721814
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/photo/7599590734676774166
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/photo/7608567060003605763
https://www.dw.com/en/disclosetv-english-disinformation-made-in-germany/a-60694332
https://medium.com/dfrlab/networks-of-pro-kremlin-telegram-channels-spread-disinformation-at-a-global-scale-af4e319bd51e


 
 

4 
 

 

Narratives  

Primary narratives:   

• Russian battlefield momentum and Ukrainian military collapse 
• Delegitimization of NATO and Western leadership 
• Framing of Russia as defensive or strategically dominant 
• “Peace with Russia” political framing within the Romanian context 

Social media analytics:   

Engagement: TikTok: Videos 788; Likes 25,000; Total comments 2,600; Total video shares 
3,400; Total engagements 30,800 (between August 2025 – February 2026) 

Audience: Telegram: 3,584 subscribers; TikTok: 1,865 followers 

 
 

  1 — One platform, no breakout  
  2 — One platform with breakout or many platforms, no breakout  
  3 — Multiple platforms, multiple breakouts  
  4 — Cross-medium breakout (e.g., social → traditional media)  
  5 — Celebrity or high-follower amplification  
  6 — Policy response, oIline mobilization, or call for violence  

Breakout Scale adapted from Ben Nimmo, “The Breakout Scale,” Brookings Institution (2020)  

 

Methodology + Evidence 
The analysis was based on a comprehensive review of exported Telegram chat history between 
January 2023 to February 2026. This was combined with domain frequency extraction and 
aggregated citation counting to identify recurring sources and intermediaries. This was 
complemented by a cross-platform analysis of associated TikTok content. Using Exolyt’s video 
analytics functionality, the DFRLab analyzed the full dataset of published videos (n=788) from 
@newstimeromania3 and conducted structured keyword searches across captions, 
descriptions, and embedded URLs. Keywords included the names of sanctioned media outlets, 
sanctioned individuals, and known Russian state-aligned actors (e.g., SouthFront, Rybar, RT, 
Dugin, Multipolar Press). Each identified post was manually reviewed to confirm whether it 
contained translated text, direct links, screenshots, or video segments originating from those 
sources. Findings were further validated through verification against the EU sanctions 
databases to confirm the designation status of referenced actors and outlets. 

 
 
 

Breakout Scale Category 
 

https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2020/09/Nimmo_influence_operations_PDF.pdf


 
 

5 
 

 

TTPs 

T0084.004: Appropriate Content  The channel systematically translated and republished 
articles that directly linked back to original source material hosted on EU-sanctioned or 
Kremlin-aligned domains, redistributing content within the Romanian information environment. 

T0118: Amplify Existing Narrative  The activity involved translating and amplifying articles that 
originated from EU-sanctioned Russian outlets which promoted anti-Western, anti-Ukraine, and 
pro-Russia narratives. This reinforced existing strategic messaging aligned with Kremlin 
interests. 

T0101: Create Localised Content  By translating Russian- and English-language materials into 
Romanian, the channel adapted foreign state-aligned narratives for domestic consumption, and 
tailored geopolitical messaging to resonate with Romanian audiences. 

T0128.004: Launder Information Assets Through the systematic republishing and reproduction 
of content from sanctioned entities, the channel laundered restricted information assets by 
reintroducing this content into the local discourse under the appearance of independent 
alternative reporting. 

 

Summary of violative behavior  
 
 
 

 DSA 

 Platform policies 

 National policies 

 Sanctions 

 

Possible intent   

The observed activity suggests a possible intent to normalize Russian military narratives within 
Romania’s public discourse by repeatedly translating and presenting Kremlin-aligned battlefield 
content as credible or authoritative information. Through the sustained framing of NATO as an 
aggressor and Western institutions as destabilizing forces, the network reinforces anti-NATO 
and broader anti-Western sentiment within Romania. The blending of geopolitical conflict 
content with nationalist domestic sovereignty themes may promote anti-EU and anti-NATO 
aligned political positioning within Romania. The systematic translation and redistribution of 
content that originates from sanctioned actors indicates a potential strategy from this network 
of narrative laundering. This strategy includes restricted or sanctioned sources being 
repackaged and introduced into the Romanian information environment under the appearance 
of independent alternative reporting. 

Likely violates:  

https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0084.004.md
https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0118.md
https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0101.md
https://github.com/DISARMFoundation/DISARMframeworks/blob/main/generated_pages/techniques/T0128.004.md


 
 

6 
 

 

Realized consequences   

The activity resulted in sustained exposure of Romanian audiences to content originating from 
sanctioned military propaganda actors that embedded Kremlin-aligned battlefield narratives 
within Romania’s domestic information flows.  

 

Potential impacts  

The activity may contribute to the erosion of trust in key institutions, including the EU, NATO, 
and Western alliances by consistently framing them as destabilizing or adversarial actors. The 
repeated amplification of polarizing geopolitical narratives, often from sanctioned Russian 
actors, reinforces societal divisions and deepens geopolitical polarization within the Romanian 
public sphere. 

 

Recommended actions   
• ANCOM, Romania’s DSA coordinator, should review News Time Romania compliance 

with EU sanctions on Russian media outlets. 

• TikTok should review posts shared on NewsTimeRomania’s TikTok account that are 
originating from sanctioned outlets and consider their removal under Article 34 and 35 
of Digital Service Act. 

• Relevant national authorities to evaluate potential circumvention risks under Romanian 
Law 224/2025. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 



 
 

7 
 

 

Additional evidence 

Collage of NTR TikTok posts containing Romanian translations of SouthFront articles. (Source: @newstimeromania3, 
left; @newstimeromania3, center; @newstimeromania3, right) 

 
Screenshots of the multiple NTR TikTok posts containing Southfront.press videos with military updates. (Source: 
NewsTimeRomania3, left; NewsTimeRomania3, center; NewsTimeRomania3; right)  

 

https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/video/7582376321976749334
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/video/7598992905709178134
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/photo/7607969511995690262
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/video/7598704306124066070
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/video/7599819895525608727
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/video/7597913261396282646


 
 

8 
 

Screenshots of a NTR’s Romanian translation of a Rybar post (Source: @newstimeromania3; Rybar in English) 

	

Screenshot of an NTR TikTok post containing the Romanian translation of a Multipolar Press article featuring an 
interview with Alexander Dugin on Sputnik TV, dedicated to the celebration of Defender of the Fatherland Day (23 
February 2026), including a direct link to the original article. (Source: @newstimeromania3, top; Multipolar Press, 
bottom 

https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/photo/7606414160481684759
https://t.me/rybar_in_english/27934
https://www.tiktok.com/@newstimeromania3/photo/7611895923546803478
https://www.multipolarpress.com/p/defender-of-the-fatherland-day


 
 

9 
 

 

Telegram search results within the News Time Romania channel showing 1,195 messages referencing Rybar, 
alongside an example post translating and directly linking to the sanctioned Telegram channel. (Source: News Time 
Romania) 

 

https://t.me/NewsTimeRomania/66508
https://t.me/NewsTimeRomania/66508

